در اوایل هفته جاری، IDC گزارش داد که اپل در سه ماه گذشته در صنعت پوشیدنی حاکم بوده است، به ویژه با محبوبیت روزافزون AirPod هایش، در زیر گروه “شنیدنیها” . پس از آن گزارش جدیدی از کانال Canalys ارائه شده است که صرفاً روی بخش بندهای پوشیدنی که شامل فروش بند تناسب اندام هوشمند، ساعتهای هوشمند و ردیابهای بدنسازی میباشد، متمرکز شده است.
برای Q3، شیائومی بیشترین میزان فروش را در این گروه در سراسر جهان داشته و با فروش 12.2 میلیون دستگاه با 74.4 درصد رشد نسبت به سال گذشته، رسیدن به 27 درصد از سهم بازار را در سه ماه تجربه کرده است. رشد شیائومی به “عملکرد داخلی قوی و گسترش تهاجمی در خارج از کشور” نسبت داده شده است. اپل با سهم 15 درصدی بازار، در جایگاه دوم قرار گرفت، در حالی که که 60٪ از فروشش به جدیدترین اپل واچ سری 5 تعلق گرفت.
هوآوی نیز با فروش 5.9 میلیون واحد و 13 درصد سهم بازار در رده سوم قرار گرفت و به لطف رشد فروش در چین، 243 درصد رشد سالانه را تجربه کرد. Fitbit که 8٪ از بازار را تشکیل میدهد تنها فروشندهای بود که در مقایسه با سال گذشته رشد زیادی نکرده بود. سامسونگ با کسب 6٪ از سهم بازار، با فروش در آسیا به لطف بند تناسب اندام میان رده گلکسی خود در رده پنجم قرار گرفت.
در قاره آمریکا، اپل، تقاضا برای سری 5 ساعت به روزرسانی شده خود را بهتر پیش بینی کرد، در حالی که در مقایسه با سری 4 اپل واچ، 3.5 برابر واحد بیشتر را در طی سه ماه عرضه کرد. در همین حال، سری 3 ارزانتر شد و فروش بند پوشیدنی اپل را برای این سه ماه افزایش داد.
در آسیا و اقیانوسیه (به غیر از چین)، Fitbit و سامسونگ وارد بخش ردیابهای تناسب اندام کم قیمتی شدند که شیائومی مدتی با موفقیت بر آن در بازار تسلط داشت. در بخش EMEA (اروپا و خاورمیانه)، فشار تهاجمی شیائومی به اروپا، با بندهای تناسب اندام کم قیمت، در حقیقت باعث افزایش فروش آن شد.
سرانجام، شیائومی در بازار چین، 60٪ رشد داشته است، با این حال از هوآوی به لطف 290٪ رشد نسبت به سال گذشته، عقب مانده است. بیشتر رشد هوآوی از طریق عرضه بندهای کم قیمت برای رونق فروش گوشیهای هوشمند خود بوده است. “هوآوی برای حفظ سرعت رشد خود با خط تولیدی ساعت Watch GT با چالشهای رو به رشدی روبرو خواهد شد، زیرا مجبور خواهد شد با ویژگیهای جدید و موارد کاربردی قویتری ظاهر شود که واقعاً بتواند در درازمدت ارتقاء یابد. اپل نیز با فروش سری جدید اپل واچ 5 خود در چین رشد کرده است.
امروز شیائومی یک گوشی هوشمند جدید به اسم Xiaomi Play را رونمایی کرد. پیش از این شایعه شده بود که این گوشی جدید با پردازنده MediaTek P70 یا P90 عرضه خواهد شد. اما این حدس اشتباه بود و گوشی از پردازنده Turbo با GPU/CPU دوگانه MediaTek P35 استفاده میکند که بر پایه یک گره پردازشی …
شیائومی لپتاپ جدیدی را در هند عرضه کرده است که بر بهرهوری بیشتر، مصرف رسانه و بازیهای سبک تمرکز دارد. لپتاپ جدید نوت بوک پرو 120G شیائومی نام دارد و دارای ویژگیهای برجستهای مانند صفحه نمایش 2.5K 120Hz و پردازنده Intel Alder lake است. مشخصات و ویژگیهای نوت بوک پرو 120G شیائومی نوت بوک پرو …
در اواخر فوریه 2021، MiTalk شیائومی به عنوان یک کلون Clubhouse در چین برای هر دو سیستم عامل اندروید و iOS مجددا راهاندازی شد. همچنین این برنامه به عنوان “Jushou” (دستاها بالا) شناخته میشود و به عنوان یک برنامه چت صوتی برای حرفهایها به بازار عرضه میشود. تقریباً یک ماه بعد، گزارش جدیدی از چین میگوید که …
در رویداد معرفی که شیائومی در 26 اکتبر برگزار کرد، سری 14 شیائومی معرفی شد. این شرکت همچنین از ساعت S3 و یک ساعت هوشمند پایش فشار خون نیز رونمایی کرد. به علاوه در این رویداد شیائومی از عرضه یک ست لوازم خانگی سه تکه خبر داد. این مجموعه سه تکه از دستگاه داکت تهویه …
شیائومی بازار دستبندهای سلامتی جهان را تسخیر میکند
در اوایل هفته جاری، IDC گزارش داد که اپل در سه ماه گذشته در صنعت پوشیدنی حاکم بوده است، به ویژه با محبوبیت روزافزون AirPod هایش، در زیر گروه “شنیدنیها” . پس از آن گزارش جدیدی از کانال Canalys ارائه شده است که صرفاً روی بخش بندهای پوشیدنی که شامل فروش بند تناسب اندام هوشمند، ساعتهای هوشمند و ردیابهای بدنسازی میباشد، متمرکز شده است.
برای Q3، شیائومی بیشترین میزان فروش را در این گروه در سراسر جهان داشته و با فروش 12.2 میلیون دستگاه با 74.4 درصد رشد نسبت به سال گذشته، رسیدن به 27 درصد از سهم بازار را در سه ماه تجربه کرده است. رشد شیائومی به “عملکرد داخلی قوی و گسترش تهاجمی در خارج از کشور” نسبت داده شده است. اپل با سهم 15 درصدی بازار، در جایگاه دوم قرار گرفت، در حالی که که 60٪ از فروشش به جدیدترین اپل واچ سری 5 تعلق گرفت.
هوآوی نیز با فروش 5.9 میلیون واحد و 13 درصد سهم بازار در رده سوم قرار گرفت و به لطف رشد فروش در چین، 243 درصد رشد سالانه را تجربه کرد. Fitbit که 8٪ از بازار را تشکیل میدهد تنها فروشندهای بود که در مقایسه با سال گذشته رشد زیادی نکرده بود. سامسونگ با کسب 6٪ از سهم بازار، با فروش در آسیا به لطف بند تناسب اندام میان رده گلکسی خود در رده پنجم قرار گرفت.
در قاره آمریکا، اپل، تقاضا برای سری 5 ساعت به روزرسانی شده خود را بهتر پیش بینی کرد، در حالی که در مقایسه با سری 4 اپل واچ، 3.5 برابر واحد بیشتر را در طی سه ماه عرضه کرد. در همین حال، سری 3 ارزانتر شد و فروش بند پوشیدنی اپل را برای این سه ماه افزایش داد.
در آسیا و اقیانوسیه (به غیر از چین)، Fitbit و سامسونگ وارد بخش ردیابهای تناسب اندام کم قیمتی شدند که شیائومی مدتی با موفقیت بر آن در بازار تسلط داشت. در بخش EMEA (اروپا و خاورمیانه)، فشار تهاجمی شیائومی به اروپا، با بندهای تناسب اندام کم قیمت، در حقیقت باعث افزایش فروش آن شد.
سرانجام، شیائومی در بازار چین، 60٪ رشد داشته است، با این حال از هوآوی به لطف 290٪ رشد نسبت به سال گذشته، عقب مانده است. بیشتر رشد هوآوی از طریق عرضه بندهای کم قیمت برای رونق فروش گوشیهای هوشمند خود بوده است. “هوآوی برای حفظ سرعت رشد خود با خط تولیدی ساعت Watch GT با چالشهای رو به رشدی روبرو خواهد شد، زیرا مجبور خواهد شد با ویژگیهای جدید و موارد کاربردی قویتری ظاهر شود که واقعاً بتواند در درازمدت ارتقاء یابد. اپل نیز با فروش سری جدید اپل واچ 5 خود در چین رشد کرده است.
منبع
مطالب مرتبط
گوشی PLAY شیائومی به عنوان گوشیای با کیفیت و ارزان قیمت رونمایی شد
امروز شیائومی یک گوشی هوشمند جدید به اسم Xiaomi Play را رونمایی کرد. پیش از این شایعه شده بود که این گوشی جدید با پردازنده MediaTek P70 یا P90 عرضه خواهد شد. اما این حدس اشتباه بود و گوشی از پردازنده Turbo با GPU/CPU دوگانه MediaTek P35 استفاده میکند که بر پایه یک گره پردازشی …
نوت بوک پرو 120G شیائومی در هند راه اندازی شد
شیائومی لپتاپ جدیدی را در هند عرضه کرده است که بر بهرهوری بیشتر، مصرف رسانه و بازیهای سبک تمرکز دارد. لپتاپ جدید نوت بوک پرو 120G شیائومی نام دارد و دارای ویژگیهای برجستهای مانند صفحه نمایش 2.5K 120Hz و پردازنده Intel Alder lake است. مشخصات و ویژگیهای نوت بوک پرو 120G شیائومی نوت بوک پرو …
برنامه Heyy یک برنامه دوستیابی مبتنی بر صدا توسط یک شرکت تحت حمایت شیائومی است
در اواخر فوریه 2021، MiTalk شیائومی به عنوان یک کلون Clubhouse در چین برای هر دو سیستم عامل اندروید و iOS مجددا راهاندازی شد. همچنین این برنامه به عنوان “Jushou” (دستاها بالا) شناخته میشود و به عنوان یک برنامه چت صوتی برای حرفهایها به بازار عرضه میشود. تقریباً یک ماه بعد، گزارش جدیدی از چین میگوید که …
ست سه تکه لوازم خانگی میجیا شیائومی در چین عرضه شد
در رویداد معرفی که شیائومی در 26 اکتبر برگزار کرد، سری 14 شیائومی معرفی شد. این شرکت همچنین از ساعت S3 و یک ساعت هوشمند پایش فشار خون نیز رونمایی کرد. به علاوه در این رویداد شیائومی از عرضه یک ست لوازم خانگی سه تکه خبر داد. این مجموعه سه تکه از دستگاه داکت تهویه …