شیائومی به لطف گوشیهای خود که مقرون به صرفهاند و ارزش زیادی را نسبت به پول ارائه میدهند، محبوب شد. با این حال، همه چیز به تدریج برای این شرکت تغییر کرده است. در سال جاری، این شرکت (و دیگر برندهای آن) 44 محصول غیر تلفن را راه اندازی کردند که چهار برابر بیشتر از تعداد گوشیهای هوشمندی است که طی همین دوره عرضه کرده اند. در پایان سال، پیش بینی میکنیم که این رقم سه برابر خواهد شد.
ممکن است شیائومی در ابتدا به عنوان یک شرکت متعلق به گوشیهای هوشمند آغاز به کار کرده باشد، اما در چند سال گذشته، طوری رشد کرده که تبدیل به یک اکوسیستم بزرگ با محصولاتی از طبقهبندیهای مختلف شده است. این شرکت نه تنها سخت افزار میفروشد، بلکه خدماتی را برای این محصولات و پلتفرمی را برای آنها برای اتصال به یکدیگر به فروش میرساند.
شیائومی سود بسیار کمی را از فروش گوشیهای خود به دست میآورد. گزارش مالی سال گذشته آشکار کرد که درآمد اصلی این شرکت از خدمات اینترنتی و تبلیغات است. با کاهش بازار گوشیهای هوشمند، دلیل این امر که چرا شیائومی و Redmi تنها به دستگاههای گوشی همراه اکتفا نکردهاند معلوم میشود. داشتن نمونه کارهای متنوع، نوعی قانون نانوشته برای شرکتهای بزرگ است و در مواردی که یک بازوی کسب و کار ممکن است ضعیف باشد، دیگر بازوها میتوانند برای آن جبران کنند.
با استفاده از مدل کسب و کار فعلی، شیائومی میتواند به رشد پایگاه کاربری خود، حتی از طریق محصولات غیر تلفنی، بپردازد. تعداد خانوادههای زیادی وجود دارد که ممکن است گوشی شیائومی نداشته باشند اما دارای یک تلویزیون Mi، فیلتر هوا میجیا، پروژکتور میجیا و یا تهویه کننده هوای میجیا باشند. از آنجایی که بیشتر محصولات لوازم خانگی آن هوشمند هستند، صاحبان دستگاه به طور خودکار به سیستم شیائومی متصل میشوند.
در تلاش برای رشد پایگاه کاربری خود، شیائومی چگونگی فروش محصولات به مصرف کنندگان را از طریق فروش آنلاین گرفته تا فروشگاههای فیزیکی که خریداران میتوانند به آنجا رفته و کار کردن با تعداد زیادی از محصولات را از نزدیک تجربه کنند، اصلاح کرده است. با این حال، هنوز هم زمانی که پای گوشیهایش به میان میآید کشمکشهایی با مشکلات تامین آن وجود دارد.
شیائومی در مدت کوتاهی خود را به خوبی ثابت کرده است. این غول چینی در حال حاضر دارای بزرگترین پلت فرم IoT در جهان میباشد و حریفی ندارد. هفته گذشته، صنعت نیمه رسانای خود را بازسازی کرد که منجر به تشکیل یک شرکت جدید شد که بر توسعه چیپهای AI و IoT، برای استفاده در محصولاتش، تمرکز خواهد کرد. Songguo، کسب و کار نیمه رسانای اصلی خود، به تمرکز بر روی پردازندههای گوشیهای همراه، ادامه خواهد داد.
با این حال، عقایدی وجود دارد که مدل کسب و کار فعلی شیائومی به این معنا نیست که مستعد به شکست نمیباشد. هنوز، بسیاری از مردم لوازم خانگی غیر هوشمند را خریداری میکنند و این بخش از بازار آن طور که بینی شده کاهش نیافته است. همچنین نگرانیهایی وجود دارد که سایر تولید کنندگان گوشیهای همراه میتوانند مدل کسب و کار خود را بدین صورت بازسازی کنند یا حتی با سازندگان لوازم خانگیای که قبلا تاسیس شدهاند همکاری کنند و شیائومی را به چالش بکشند.
در هفدهم دسامبر سال 2019، شیائومی از تصفیه کننده میوه و سبزیجات قابل حمل خود که در وب سایت Youpin شیائومی کرادفاند شده است رونمایی کرد. این دستگاه با ویژگیهای مفیدی همراه میباشد که برای افرادی که نسبت به سلامتی و کیفیت مواد غذایی خود حساس هستند، کاربردی است. طبق گفتههای رسمی، دستگاه تصفیه کننده …
شیائومی به تازگی محصولی جدید از میجیا را به بازار عرضه کرده است. این محصول بخاری رومیزی میجیا نام دارد و قیمتش 129 یوان (تقریبا 19 دلار آمریکا) میباشد، اما در حال حاضر با قیمت تخفیف خورده 119 یوانی (تقریباً 17 دلار آمریکا) در دسترس است. این محصول جدید با طراحی عنصر گرمایشی سرامیکی PTC …
مدتهاست که شیائومی چندین محصول غیر الکترونیکی به بازار عرضه کرده است که برای راحتی طراحی شدهاند. یکی از این موارد خط تولید چترهای قابل حمل است که توسط شرکت زنجیره زیست محیطی UREVO تولید میشود. اکنون یوپین شیائومی میزبان چتر جدید UREVO است که مجهز به ویژگیهایی مانند چراغهای LED، طراحی تاشو معکوس و …
فناوری واقعیت افزوده (AR) در چند سال گذشته پیشرفتهای چشمگیری داشته است و روز به روز نیز بهتر میشود. AR در طیف گستردهای از صنایع، از مراقبتهای بهداشتی و آموزشی گرفته تا بازی و سرگرمی، کاربرد دارد. فناوری AR تصاویر دیجیتال، صداها یا ویدیوها را در زمان واقعی بر روی دنیای واقعی قرار میدهد و …
شیائومی 44 محصول متنوع را در تنها 3 ماه راه اندازی کرد، که نشان ميدهد این شرکت بیش از یک تولید کننده گوشیهای هوشمند است
شیائومی به لطف گوشیهای خود که مقرون به صرفهاند و ارزش زیادی را نسبت به پول ارائه میدهند، محبوب شد. با این حال، همه چیز به تدریج برای این شرکت تغییر کرده است. در سال جاری، این شرکت (و دیگر برندهای آن) 44 محصول غیر تلفن را راه اندازی کردند که چهار برابر بیشتر از تعداد گوشیهای هوشمندی است که طی همین دوره عرضه کرده اند. در پایان سال، پیش بینی میکنیم که این رقم سه برابر خواهد شد.
ممکن است شیائومی در ابتدا به عنوان یک شرکت متعلق به گوشیهای هوشمند آغاز به کار کرده باشد، اما در چند سال گذشته، طوری رشد کرده که تبدیل به یک اکوسیستم بزرگ با محصولاتی از طبقهبندیهای مختلف شده است. این شرکت نه تنها سخت افزار میفروشد، بلکه خدماتی را برای این محصولات و پلتفرمی را برای آنها برای اتصال به یکدیگر به فروش میرساند.
شیائومی سود بسیار کمی را از فروش گوشیهای خود به دست میآورد. گزارش مالی سال گذشته آشکار کرد که درآمد اصلی این شرکت از خدمات اینترنتی و تبلیغات است. با کاهش بازار گوشیهای هوشمند، دلیل این امر که چرا شیائومی و Redmi تنها به دستگاههای گوشی همراه اکتفا نکردهاند معلوم میشود. داشتن نمونه کارهای متنوع، نوعی قانون نانوشته برای شرکتهای بزرگ است و در مواردی که یک بازوی کسب و کار ممکن است ضعیف باشد، دیگر بازوها میتوانند برای آن جبران کنند.
با استفاده از مدل کسب و کار فعلی، شیائومی میتواند به رشد پایگاه کاربری خود، حتی از طریق محصولات غیر تلفنی، بپردازد. تعداد خانوادههای زیادی وجود دارد که ممکن است گوشی شیائومی نداشته باشند اما دارای یک تلویزیون Mi، فیلتر هوا میجیا، پروژکتور میجیا و یا تهویه کننده هوای میجیا باشند. از آنجایی که بیشتر محصولات لوازم خانگی آن هوشمند هستند، صاحبان دستگاه به طور خودکار به سیستم شیائومی متصل میشوند.
در تلاش برای رشد پایگاه کاربری خود، شیائومی چگونگی فروش محصولات به مصرف کنندگان را از طریق فروش آنلاین گرفته تا فروشگاههای فیزیکی که خریداران میتوانند به آنجا رفته و کار کردن با تعداد زیادی از محصولات را از نزدیک تجربه کنند، اصلاح کرده است. با این حال، هنوز هم زمانی که پای گوشیهایش به میان میآید کشمکشهایی با مشکلات تامین آن وجود دارد.
شیائومی در مدت کوتاهی خود را به خوبی ثابت کرده است. این غول چینی در حال حاضر دارای بزرگترین پلت فرم IoT در جهان میباشد و حریفی ندارد. هفته گذشته، صنعت نیمه رسانای خود را بازسازی کرد که منجر به تشکیل یک شرکت جدید شد که بر توسعه چیپهای AI و IoT، برای استفاده در محصولاتش، تمرکز خواهد کرد. Songguo، کسب و کار نیمه رسانای اصلی خود، به تمرکز بر روی پردازندههای گوشیهای همراه، ادامه خواهد داد.
با این حال، عقایدی وجود دارد که مدل کسب و کار فعلی شیائومی به این معنا نیست که مستعد به شکست نمیباشد. هنوز، بسیاری از مردم لوازم خانگی غیر هوشمند را خریداری میکنند و این بخش از بازار آن طور که بینی شده کاهش نیافته است. همچنین نگرانیهایی وجود دارد که سایر تولید کنندگان گوشیهای همراه میتوانند مدل کسب و کار خود را بدین صورت بازسازی کنند یا حتی با سازندگان لوازم خانگیای که قبلا تاسیس شدهاند همکاری کنند و شیائومی را به چالش بکشند.
منبع
مطالب مرتبط
شیائومی دستگاه ضد عفونی کننده میوه و سبزیجات را کرادفاند کرد
در هفدهم دسامبر سال 2019، شیائومی از تصفیه کننده میوه و سبزیجات قابل حمل خود که در وب سایت Youpin شیائومی کرادفاند شده است رونمایی کرد. این دستگاه با ویژگیهای مفیدی همراه میباشد که برای افرادی که نسبت به سلامتی و کیفیت مواد غذایی خود حساس هستند، کاربردی است. طبق گفتههای رسمی، دستگاه تصفیه کننده …
یوپین شیائومی بخاری رومیزی میجیا را راه اندازی کرد
شیائومی به تازگی محصولی جدید از میجیا را به بازار عرضه کرده است. این محصول بخاری رومیزی میجیا نام دارد و قیمتش 129 یوان (تقریبا 19 دلار آمریکا) میباشد، اما در حال حاضر با قیمت تخفیف خورده 119 یوانی (تقریباً 17 دلار آمریکا) در دسترس است. این محصول جدید با طراحی عنصر گرمایشی سرامیکی PTC …
یوپین شیائومی چتر UREVO مجهز به طراحی تاشو معکوس و چراغ LED را معرفی کرد
مدتهاست که شیائومی چندین محصول غیر الکترونیکی به بازار عرضه کرده است که برای راحتی طراحی شدهاند. یکی از این موارد خط تولید چترهای قابل حمل است که توسط شرکت زنجیره زیست محیطی UREVO تولید میشود. اکنون یوپین شیائومی میزبان چتر جدید UREVO است که مجهز به ویژگیهایی مانند چراغهای LED، طراحی تاشو معکوس و …
عینک واقعیت افزوده بیسیم پیشرو شیائومی در نمایشگاه MWC 2023 به نمایش گذاشته شد
فناوری واقعیت افزوده (AR) در چند سال گذشته پیشرفتهای چشمگیری داشته است و روز به روز نیز بهتر میشود. AR در طیف گستردهای از صنایع، از مراقبتهای بهداشتی و آموزشی گرفته تا بازی و سرگرمی، کاربرد دارد. فناوری AR تصاویر دیجیتال، صداها یا ویدیوها را در زمان واقعی بر روی دنیای واقعی قرار میدهد و …